سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی پادشاه سوزوکی GSX-R1000

از زمان تولد خط GSX-R ، سه دهه میگذرد و بیش از یک میلیون مدل به فروش رسیده است. و یک دهه و نیم از زمانی که اولین GSX-R1000 کلاس ورزشی آزاد را برای همیشه متحول کرد ، می گذرد. موتورسیکلت GSX-R1000 که برای مسابقات ساخته شده بود ، در اولین سال قهرمانی خود ، عنوان MotoAmerica Superbike Championship را از آن خود کرد و ادعای خود را به عنوان The King of Sportbikes اعلام کرد.

مشخصات فنی موتورسیکلت GSX-R1000

این شاسی موتور سیکلت سبک ترین ، جمع و جورترین ، ایرودینامیکی ترین و بهترین هندلینگ GSX-R1000 را تشکیل داده است. در این قاب آلومینیومی یک موتور پیشرفته قرار دارد که از سیستم انحصاری Valve Timing Timing و بدنه دریچه گاز Ride-by-Wire برای گسترش قدرت همزمان با ارائه پاسخ صاف و دقیق دریچه گاز استفاده می کند.

با استفاده از واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) ، بسته الکترونیکی پیشرفته GSX-R1000 شامل حالت های عملکردی قابل انتخاب است ، بنابراین موتور سیکلت ورودی های موتورسوار را تنظیم می کند. IMU شش محور اجازه می دهد تا GSX-R1000 موقعیت خود را در خیابان یا مسیر مسابقه تشخیص دهد تا به موتورسوار کمک کند عملکرد فوق العاده ای در کنترل داشته باشد.

2018 Suzuki GSX-R1000

 

در جلو ، روتورهای ترمز BREMBO T-drive منحصر به فرد توسط کولیس های Monobloc تعبیه شده اند تا ترمز محکم و کنترل شده ای را تحویل دهند ، در حالی که تعلیق دقیق و روان SHOWA ، لاستیک های چسبناک Bridgestone RS10 را با جاده در تماس نگه می دارد. تمام فناوری  این موتورسیکلت آینده نگر با بدنه ای زیبا و ساخته شده از تونل باد یا wind tunnel که منحصر به فرد GSX-R است پوشانده شده است.

پادشاه ورزشها

اکنون ، GSX-R1000 در نسل 6 خود در حال تعریف مجدد معنای عملکرد برتر است. این تجسم کار زندگی و جاه طلبی حرفه ای مهندسان سوزوکی است که علاقه زیادی به GSX-R1000 و جایگاه آن در تاریخ موتور سیکلت دارند. مهندسین برای افرادی که عاشق مسابقات هستند ، تصمیم گرفتند GSX-R1000 را به عنوان مناسب عنوان The King of Sportbikes برگردانند.

موتورسیکلت GSX-R1000

قدرتمندترین و سخت ترین شتاب دهنده GSX-R که تاکنون ساخته شده است. این همچنین کم فشارترین و آیرودینامیکی ترین GSX-R1000 است ، با پاسخ گوی گاز نرم تر و کارایی احتراق بهتر. با داشتن یک سیستم مدیریت پیشرفته الکترونیکی کاملاً موثر ، ناشی از فناوری MotoGP ، قابلیت رانندگی را از موتور 202PS به حداکثر می رساند بدون اینکه استفاده از آن پیچیده باشد. وقت آن است که صاحب مسابقه شوید.

GSX-R1000GSX-R1000

ویژگی های اصلی موتورسیکلت GSX-R1000

با موتور مایع  999.8 سی سی موتور چهار سیلندر خطی DOHC ، قدرت فوق العاده بالایی را تولید می کند بدون اینکه قدرت کم یا متوسط ??را از بین ببرد ، به لطف سیستم زمانبندی شیر متغیر (VVT) ، بدنه دریچه گاز و سایر موارد.

سیستم برقی پیشرفته مانند واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) ، خروجی قابل تنظیم S-DMS و کنترل کشش سوزوکی ، به علاوه سایر ویژگی های عملکرد ، باعث افزایش عملکرد در مسابقه و خیابان می شود.

قاب آلومینیومی از نوع twar-spar 10? سبک تر و جمع و جورتر از نسل قبلی GSX-R1000 است.

سیستم تعلیق پیشرفته از یک چنگال SHOWA BPF و شوک عقب استفاده می کند که با روتورهای ترمز جلو دوگانه 320 میلیمتری BREMBO T و کولیس های 4 پیستون Monobloc برای عملکرد فوق العاده و عملکرد متوقف شده است.

بدنه آیرودینامیکی زیبا و شیک است در حالی که یک چراغ جلو LED روشن و مجاری (Suzuki Ram Air Direct (SRAD را در اختیار شما قرار می دهد که حجم بالایی از هوای ورودی را برای شگفت آور کردن اگزوز با سرعت بالا تغذیه می کند.

ویژگی های پیشرفته الکترونیکی موتورسیکلت GSX-R1000

یک ماژول کنترل موتور پردازنده دوتایی 32 بیتی (ECM) با دانش گسترده EFI ، در سوزوکی با هوش برنامه  مخلوط میشود. موتورسواران GSX-R1000 ضمن دریافت حالت های خیابانی ، عملکرد ورزشی بدون همتا را نیز دارند.

با استفاده از دانش MotoGP ، سوزوکی یک واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) را در GSX-R1000 قرار داده شده است. IMU اطلاعات شش جهته ، سه محور و موقعیت را به ECM ارائه می دهد بنابراین می توان تنظیمات آنی را به صورت الکترونیکی بر روی اجزا engine موتور و شاسی اعمال کرد که بر عملکرد تأثیر می گذارند.

موتورسیکلت GSX-R1000موتورسیکلت GSX-R1000

 

بدنه گازهای الکترونیکی Ride-by-Wire دقیقاً توسط ECM باز می شود تا با چرخش گرفتن دریچه گاز سوار و تصفیه الکترونیک تحت تأثیر IMU مطابقت داشته باشد. نتیجه این کار تحویل قدرت یکپارچه و قدرتمند موتور از حالت غیرفعال به خط قرمز است.

ده حالت منحصر به فرد ، سیستم کنترل حرکت کششی حرکت (MT-TCS) ، با نفوذ IMU ، با تنظیم میزان مداخله برای مطابقت با توانایی سواری و شرایط سطح ، سطح اطمینان را افزایش می دهد.

صفحه ابزار چند منظوره LCD از MotoGP GSX-RR الهام گرفته شده است. این پانل چیده شده است تا سوار بتواند به راحتی میله دور سنج ، ارقام سرعت سنج و سایر اطلاعات ضروری عملیاتی را ببیند. این نمایشگر موثر از آنجا که رابط موتور سوار با الکترونیک پیشرفته GSX-R1000 است بسیار حیاتی است.

سه حالت ، سیستم انتخاب حالت سوزوکی درایو (S-DMS) به سوار اجازه می دهد تا سطح خروجی قدرت موتور را برای مطابقت با توانایی و شرایط سواری انتخاب کند.

سیستم شروع آسان سوزوکی ، راه اندازی را برای سوارکار GSX-R1000 ساده می کند زیرا ECM با فشار دادن لحظه ای دکمه استارت موتور را به مدت 1.5 ثانیه (یا تا زمانی که روشن شود) لنگ می زند. در صورت خنثی بودن سیستم انتقال قدرت نیازی به کشیدن اهرم کلاچ نیست. پس از شروع کار ، ECM بدنه های گاز الکترونیکی را کنترل می کند تا  دور موتور را ثابت نگه دارد ، چه موتور سرد باشد یا گرم.

سیستم نوآورانه کمک سوزوکی Low RPM توقف ها و شروع ها را روانتر میکند ، در صورت لزوم ، ECM دور موتور را کمی کم تر می کند تا هنگام آزاد شدن کلاچ حالت های خاصی اجرا شود و بنابراین شروع به حرکت با سرعت بسیار کم در ترافیک راحت تر میشود.

ویژگی های موتور ، موتورسیکلت GSX-R1000

موتور جمع و جور ، چهار زمانه ، مایع خنک ،  999.8 سی سی سی  DOHC  ، چهار سیلندر خطی با سطح بالایی از عملکرد نهایی به علاوه احالت های  قدرت قوی – پایین تا متوسط ??طراحی شده است.

میل لنگ میراث موتور Suzuki’s Even Firing Order Engine را حفظ می کند. موتورهای نظم شلیک یکنواخت که در موتورسیکلت های دیگر به کار می روند بیشتر لرزش دارند در حالی که GSX-R1000 در تمام دور موتور قدرت خوبی ایجاد می کند ، در حالی که یک نت اگزوز جیغ زن را منتشر می کند اما روانتر و قابل اطمینان کار می کند.

موتورسیکلت GSX-R1000