سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشرفته ترین ربات های نظامی جهان

فناوری رباتیک در کاربردهای نظامی جدید نیست ، زیرا سالهاست که توسط نیروهای مسلح در سراسر جهان به طور گسترده استفاده می شود. پیشرفته ترین ربات های نظامی جهان در دنیای جهانی امروز ،  در ارتش می توانند نقش های مختلف جنگی را از جمله وظیفه نجات ، خلع سلاح ، انفجار ، پشتیبانی ، شناسایی ، پشتیبانی لجستیکی ، وظایف جنگی کشنده و غیره را انجام دهند.

این ربات ها همچنین می توانند به عنوان جایگزینی برای سربازان انسانی دیده شوند  و طیف وسیعی از کارهای رزمی را انجام دهند ، از انتخاب تک تیراندازها تا هدف قرار دادن مناطق دشمنان با کارایی بیشتر ، ربات های نظامی می توانند در هنگام شلیک توپخانه سنگین ، از نیروها پشتیبانی کنند و تعداد تلفات را کاهش دهند. آنها همچنین می توانند با شناسایی انواع تهدیدات با دقت ، منطقه خصمانه وسیعی را ترسیم کنند.

از آنجا که روباتهای نظامی براساس اشکال مختلف و اندازه های گوناگونی قرار دارند ، MarketsandMarkets پیش بینی می کند که صنعت ربات های نظامی تا سال 2022 به 30.83 میلیارد دلار آمریکا برسد که در دوره پیش بینی شده 2017-2022  با 12.9 درصد رشد همراه خواهد بود.

در اینجا نگاهی داریم به پیشرفته ترین روبات های نظامی جهان که چهره جنگ را تغییر می دهند.

پیشرفته ترین روبات های نظامی جهان

ربات AVATAR III

AVATAR III یک روبات تاکتیکی از شرکت Robotex است. این ربات می تواند توسط تیم های SWAT نظامی برای ایمن نگه داشتن سربازان انسانی که به طور معمول  عملیات ها را انجام می دهند ، استفاده شود. AVATAR III کاملاً قابل تنظیم با جایگاه های قابل حمل plug-n-play است که به کاربران امکان می دهد ربات را متناسب با نیازهای خود بسازند.

 

ربات AVATAR IIIربات AVATAR III

 

روبات DOGO

ربات DOGO یک ربات رزمی تاکتیکی نوآورانه ، مسلح به یک تپانچه 9 میلیمتری Glock است که برای خدمت به عنوان یک ناظر برای سربازان در میدان جنگ ایجاد شده است. این ربات که توسط جنرال رباتیک طراحی شده است ، معادل زمین پهپاد جنگی همه جا حاضر است. جالب ترین نکته در مورد DOGO این است که وزن آن تقریباً 26 پوند است و توسط یک کماندو کاملاً مسلح قابل حمل است. گزارش شده است ، DOGO برای مبارزه با تروریسم طراحی شده است.

 

روبات DOGOروبات DOGOروبات DOGOروبات DOGO

 

ربات RiSE

RiSE از رباتیک بوستون یک ربات کوهنوردی حشره مانند است که با استفاده از پاهای ریز خرد شده ، سطح بافتی مانند دیوارها ، نرده ها و درختان را با مقیاس نازک اندازه می گیرد. با همکاری Boston Dynamics، Inc.، University Stanford، Carnegie Mellon University، U.C. دانشگاه برکلی ، و دانشگاه لوئیس و کلارک. هدف از پروژه RiSE ایجاد یک ربات کوهنورد  با توانایی منحصر به فرد در راه رفتن در خشکی و صعود بر روی سطوح عمودی است. بودجه این پروژه توسط برنامه بیودینوتیک DARPA تأمین می شود.

 

ربات RiSEربات RiSE

 

ربات SAFFiR

SAFFiR (ربات آتش نشانی خودمختار Shipboard) یک روبات نظامی 5 اینچ در 10 اینچی است و وزن آن 143 پوند است. این ربات که توسط محققان ویرجینیا تک ساخته شده است ، برای خاموش کردن آتش سوزی های ناوگان دریایی طراحی شده است. SAFFiR بدون اتصال نمی تواند ایستاده باشد ، اما قادر به برداشتن مراحل اندازه گیری شده و کنترل شیلنگ آتش نشانی است. طراحی مکانیسم منحصر به فرد آن ، آن را به یک دامنه حرکت فوق بشری برای مانور در فضاهای پیچیده مجهز می کند. هدف نهایی این است که SAFFiR همزمان با افسران نیروی دریایی کار کند ، نه اینکه جایگزین آنها باشد.

 

ربات SAFFiR

 

 

 

ربات SAFFiR

برای مشاهده ادامه این مطلب اینجا  کلیک کنید.