سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به مریخ سفری بی بازگشت : 5 ریسک بزرگ در سفر به مریخ

کیهان ممکن است بسیار زیبا باشد ، اما برای فضانوردان انسانی نیز کشنده است.در حالی که ناسا و سایر سازمان های فضایی آموخته اند که چگونه از مأموریت های نسبتاً کوتاه مانند سفر به ماه و ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) ، از زندگی انسان محافظت کنند ، اما دانشمندان هنوز هم نیاز به مطالعه و برنامه ریزی برای سفرهای طولانی تر از طریق فضا را دارند. به عنوان مثال ، در سفر به مریخ ، تحقیقات انسانی ناسا پنج خطر اصلی برای خدمه انسانی پیش بینی کرده است.

مشکلات سفر به مریخ

در حال حاضر  برنامه هایی در حال مطالعه برای مقابله با این خطرات است که در زیر آورده شده است. برای موفقیت در یک ماموریت انسانی در سیاره سرخ ، این پنج خطر باید با دقت مدیریت شود.

تشعشات در مریخ نسبت به زمین

اکثر مردم می دانند که قرار گرفتن در معرض تشعشعات بیش از حد ، می تواند شما را بیمار کند ، اما میزان تشعشع ما در زمین در مقایسه با تشعشعاتی که فضانوردان در سفر به مریخ در معرض آن قرار میگیرند ، چیزی نیست. تشعشعات فضایی بسیار خشن تر و آسیب رسانتر از تابش های ناشی  در روی کره زمین است.

سفر به مریخ سفری بی بازگشتسفر به مریخ سفری بی بازگشت

 

مقامات ناسا در بیانیه و سلسله فیلم هایی از برنامه تحقیقات انسانی آژانس گفتند که حتی فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی می کنند ، در داخل میدان مغناطیسی محافظ زمین قرار دارند و در صورت بازگشت آنها به زمین در معرض تابش 10 برابر پرتویی قرار میگیرند.

هرکسی که به فضای عمیق تری سفر کرده باشد در معرض اشعه و در معرض خطر بیشتری قرار دارد. در خارج از سپر محافظ زمین ، پرتوها می تواند خطر سرطان را افزایش داده و به سیستم عصبی مرکزی فرد آسیب برساند (که این امر باعث تغییر عملکرد شناختی ، کاهش عملکرد حرکتی و تغییرات رفتاری) شود. سایر خطرات قرار گرفتن در معرض چنین پرتوهای زیاد شامل تهوع ، استفراغ ، بی اشتهایی ، خستگی ، آب مروارید ، بیماری قلبی و گردش خون است.

به همین دلیل ناسا در حال مطالعه چگونگی تابش اشعه بر بدن و مغز انسان است ، بنابراین آژانس می تواند راه هایی را برای خنثی کردن تأثیرات و ایمن نگه داشتن فضانوردان در هنگام سفر در فضای عمیق را بفهمند.

همه خطرات احتمالی برای مأموریت های طولانی در فضای عمیق از خطرات پنهان کیهان ناشی نمی شود. برخی از خطرات توسط انسان نیز ایجاد می شود. برنامه تحقیقات انسانی ناسا گفته است: وقتی گروه هایی از افراد به مدت طولانی در یک فضای کوچک محدود می شوند ، مسائل رفتاری اجتناب ناپذیر است.

بنابراین ، فضانوردان در هر گروه که برای انجام مأموریت های طولانی با هم به فضا می روند ، با دقت انتخاب ، آموزش و پشتیبانی می شوند. خدمه آینده که برای رفتن به مریخ انتخاب شده اند ، دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرند ، زیرا آنها دورتر و طولانی تر از سایر ماموریت های فضایی سفر می کنند و بیشتر منزوی و محصور خواهند شد.

دانشمندان می دانند که انزوا می تواند به تغییرات خلق و خوی ، شناخت ، روحیه و تعامل بین فردی و همچنین ایجاد اختلالات خواب منجر شود. ناسا انتظار دارد افراد در سفر به مریخ از نظر ذهنی آماده باشند ، زیرا انتظار می رود فضانوردان دوره هایی طولان مدت و دوره های کسالت بار متناوبی را تجربه کنند. کمبود غذای تازه می تواند به احساس یکنواختی بیفزاید و  کمبودهای تغذیه ای می تواند به بیماری روحی و جسمی کمک کند. محصور کردن و انزوا نیز می تواند باعث شود گروههایی از مردم ناسازگار شوند.

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی سفر به مریخ کلیک کنید و یا به منبع خبر در زیر مراجعه کنید.
منبع خبر : https://www.fanie.ir/