سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در آرامش بخواب Olivier Pescheux – استاد عطرساز ژیوادان در سن 57

نوشتن این مقالات همیشه سخته. حتی اگه آدم فوت شده رو persönlich (پِرسُنلیش، به طور شخصی) نشناسید، کار یه عطرساز هنوز با دیدگاه اون حرف می‌زنه و احساس می‌کنین که بهتر از یه آدم معمولی تو خیابون می‌شناسین‌شون. متاسفانه، Olivier Pescheux در دهم جولای 2023 بعد از یه مبارزه طولانی با یه بیماری که اسمش برده نشده، فوت کرد (علت تاخیر در مطلب محتوای مناسب و آنلاین بوده است )

ژیوادان، شرکت طعم دهنده‌ای که او در آن به مقام استاد عطرساز رسید، ادای احترام کرد به استعداد و شخصیت باورنکردنی مرد پشت رایحه ها.
«با اندوهی عمیق و احساس عمیق، شرکت Givaudan درگذشت Olivier Pescheux را در تاریخ 10 جولای 2023 در پاریس، فرانسه، در سن 57 سالگی، پس از مبارزه با یک بیماری طولانی اعلام می کند.»
Olivier  یک عطرساز [perfume maker] است که در سال 1966 در پاریس به دنیا آمد و از ISIPCA فارغ التحصیل شد.  او حرفه خود را در سال 1990 با پیوستن به Payan Bertrand در بانکوک آغاز کرد. پس از بازگشت به پاریس در سال 1992، او استعداد خود را در خدمت خانه عطر Annick Goutal قرار داد، قبل از اینکه در سال 1993 به شرکت Kao Corporation منتقل شود. او در سال 1998 به Givaudan پیوست و در سال 2006 پس از دوره کوتاهی در Quest International بازگشت.

olivier pescheux the master perfumer

"Olivier که به خاطر نوشتارهای بویایی [olfactive writing] زیبا و درخشانش شناخته شده است، خالق موفقیت های بی شماری مانند Eau Mohéli توسط Diptyque، Herod توسط Parfums de Marly و Explorer توسط Montblanc بوده است. استعداد بی پایان و تطبیق پذیری خلاقانه او او را به مقام استاد عطرساز رساند." – Givaudan
آقای پشو [Monsieur Pescheux] شاید اولین عطرسازی نباشد که به ذهن شما خطور می‌کند، اما مطمئن هستم که اگر به عطر علاقه دارید، حتماً یکی از عطرهای او را امتحان کرده‌اید. همانطور که می‌بینید، او خالق عطرهای بسیار محبوب Mont Blanc Explorer و Parfums de Marly Herod است. او عطرهای بسیار بیشتری خلق کرده است، بنابراین می‌خواهم لیست کوتاهی از عطرهای مورد علاقه‌ام از این استاد فرانسوی را به شما ارائه دهم.
آزارو پور هوم اینتنس (2015):
 برندی کهربایی آغشته به ادویه. ظریف و باوقار، اما در عین حال شهوانی و مرموز. به نظر من، این احتمالا جذاب ترین عطری است که آزارو ساخته است.

olivier pescheux the master perfumer

دیویدوف امبر بلند:
 کهربایی ادویه ای خشک و غبارآلودی که حس بیابان را القا می کند. این عطر همزمان منحصر به فرد و دارای جذابیت عام است.
دیپتیک 34 بولوار سنت ژرمن: امضای فروشگاه های دیپتیک. تند، تمیز و باوقار. مسلما آقای پشو در زمینه ادویه درخشش فوق العاده ای داشت.
پاکو رابان 1 میلیون:
 این عطر مورد علاقه من نبود، اما احترامی برای روندی که به راه انداخت قائل هستم، حتی اگر عطرهای مشابه مورد پسندم نباشند. عطر دیگری با ادویه برای استاد ادویه.
این عطرها تنها قطره ای از اقیانوس  132 عطری هستند که Olivier خلق کرده است.  میراث او جاودان است و او در ذهن جامعه عطر و بویایی کسانی که به طور متوسط از عطر استفاده می کنند، به عنوان یک استاد افسانه ای عطر شناخته خواهد شد. همه نام او را نخواهند دانست، اما شاهکارهای بویایی او را که سرشار از گرما و صمیمیت تجسم یافته خود او هستند، به رسمیت خواهند شناخت.
آرام بخواب Olivier و از صمیم قلب از تو برای عشق و اشتیاق بی اندازه ات متشکرم.