سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلاهبرداری های جدید

کلاهبرداری شرکت و زمین

 در تحلیل و بررسی این موضوع می توانیم به عدم دقت مردم به این که شرکتی در یک کوچه بن بست و طبقه دوم مسکونی دایر می شود و تنها به این دلیل که در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی هایی به چاپ رسیده، برای خرید اتومبیل به شرکت اعتماد کاذبی نموده و اقدام به پرداخت پول نقد کرده اند.

 

کلاهبرداری شرکت و زمین  ، مدیر عامل و کارمند

 

البته با بررسی بیشتر در عملکرد شرکت به این نکته پی می بریم که مردم از طریق آگهی با منشی های شرکت تماس گرفته و با هر مراجعه به دفتر شرکت به کارمندهای مربوط انعقاد قرارداد مراجعه می کردند و پس از عقد قرارداد چک های جاری و مسافرتی خود را به کارمندان تحوید میدادند پس از آن و قرارداد آن ها توسط مدیرعامل امضا میشده است و سپس چک ها توسط یکی از کارمندان از طریق بانک ها وصول میشدن  .

 

در عملکرد شرکت ملاحظه میکنیم که شخصی که کلاهبرداری کرده و وجوه دریافتی را با خود برده است هیچ ارتباط مستقیمی با مردم نداشته است و با ایجاد فضایی کاذب با عنوان این که شرکت دارای اعتبار است به اخذ پول از مردم اقدام کرده است .

 

به طور کل میتوانیم بگوییم که در نمونه های مشابه چند دلیل برای ارتکاب به این عمل و بردن اموال مردم وجود دارد :

 

اول طمع مردم به اینکه با پرداخت وجه ناچیز ، صاحب اتومبیلی گران قیمت می‌شوند.

 

دوم روزنامه کثیرالانتشار و مجلات بدون بررسی و تائید این شرکت ها از طریق مراجع قانونی اقدام به درج آگهی آن ها میکنند. به طور مثال اگر اتومبیل های مورد نظر مربوط به کارخانه ای خاص میباشند باید حداقل استعلام از کارخانه مذبور و یا استعلام از نیروی انتظامی محل در جهت تائید شرکت و مدیر عامل بگیرند که این نیز نیازمند تحقیقات جامع توسط نیروی انتظامی در جهت تائید این گونه شرکت هاست. و سوم حیله و تقلب و ایجاد جوی کاذب در جهت جلب اعتماد مردم توسط شخص کلاهبردار می‌باشد.

 

 

کلاهبرداری شرکت و زمین ، تعریف کلاهبرداری به روش جدید

 

کلاهبرداری ترساندن مردم از حوادث و پیش آمدهای غیر واقع

 

 در تعریف کلاهبرداری گاهی اوقات امیدوار کردن به امور غیر واقع و یا ترساندن مردم از حوادث و پیش آمدهای غیر واقع یکی از راه های حیله و تقلب در جهت کلاهبرداری است. به طور مثال کلاهبردار زمینی با ملکی که ارزش چندانی ندارد را یا این عنوان که قرار است بزرگراه یا جاده ای در نزدیکی آن احداث شود و به واسطه آن قیمت زمین یا ملک چند برابر خواهد شد ؟

 

آن زمین یا ملک کم ارزش را با ارزشی بالا به اشخاصی میفروشند و یا زمین یا ملکی که دارای ارزش بالایی می باشد را با قید این که قرار است مسایلی به وجود بیاید و ارزش آن ناچیز شود را به قیمت و ارزشی کم و ناچیز خریداری می نماید.......

 

برای خواندن ادامه این مطلب به سایت موسسه حقوقی حامی مراجعه کنید یا با کلیک بر روی کلاهبرداری شرکت و زمین  به مطلب مورد نطر خود بروید.