سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهیم: 14 روش برای تشخیص معتبر بودن یک ع

وقتی تصمیم می گیرید از خود با یک عطر با کیفیت پذیرایی کنید، مهم است که مطمئن شوید که عطر با کیفیت را می خرید. خرید یک عطر تقلبی نه تنها می تواند شما را فریب دهد و ناراحت کند، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. بسیاری از عطرهای تقلبی از مواد ارزان قیمت و مصنوعی استفاده می کنند که می تواند باعث تحریک شود. نه تنها این، بلکه اثربخشی عطر حداقل می‌توان گفت بی‌درخشش است.

 

چگونه عطرهای تقلبی را تشخیص دهیم

 

خرید یک عطر اصیل ارزش هر پنی را دارد، زیرا آنها ماندگاری و عطر فوق العاده ای را ارائه می دهند و در عین حال تجربه عطری با کیفیت بالا را ارائه می دهند. اگر خیلی با عطرها آشنا نیستید، دانستن اینکه چگونه عطرهای تقلبی را تشخیص دهید گاهی اوقات چالش برانگیز است. این نکات را در مورد چگونگی تشخیص عطر تقلبی و تشخیص اصل بودن یا نبودن عطر بررسی کنید.

 

1. فروشنده را بشناسید

 

بهترین راه برای جلوگیری از خرید تصادفی عطر تقلبی مراجعه به یک فروشنده معتبر است. مکان‌های قابل اعتماد زیادی وجود دارد که می‌توانید عطرهای معتبر را در آن‌ها بخرید، اما به همان اندازه مکان‌هایی وجود دارند که چندان قابل اعتماد نیستند.

 

خرید حضوری

 

فروشگاه‌های بزرگ یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای خرید عطر هستند، زیرا شما می‌توانید بسته‌بندی را شخصاً بررسی کنید. همچنین صحبت با کارکنان خرده‌فروشی و داشتن توانایی بازگرداندن عطر در صورتی که اصل نباشد، مزیت دیگری دارد.

 

مکان هایی مانند بازارهای کوچک و جلسات مبادله برای یافتن معاملات عالی هستند، اما بسیار مراقب باشید. بهتر است قبل از خرید عطر ، بسته بندی را به دقت بررسی کنید و در صورت امکان، اطلاعات تماس را از فروشنده دریافت کنید.

 

خرید آنلاین

 

اگر تصمیم به خرید آنلاین عطر دارید، بررسی نظرات فروشگاه و محصول بسیار مهم است. همچنین باید مطمئن شوید که فروشنده دارای سیاست بازگشت، ضمانت خرید مطمئن است و وب‌سایت یا فهرست آن‌ها با املا و دستور زبان مناسب نوشته شده است.

 

قبل از خرید عطر تحقیق کنید

 

قبل از اینکه تصمیم به خرید آنلاین دارید و یا از طریق شخص ثالث، مهم است که از قبل در مورد عطر مورد نظر خود تحقیق کنید تا ایده ای در مورد انتظارات داشته باشید. وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات کافی در مورد آن ارائه کرده است یا خیر. سفر به فروشگاه بزرگ در مرکز خرید نیز ضرری ندارد، فقط برای اینکه ایده ای از نحوه بسته بندی عطرهای معتبر داشته باشید.

 

3. به قیمت توجه کنید

 

هر چقدر هم که پیدا کردن عطر لوکسی مانند Tom Ford Tobacco Vanille که زیر 20 دلار فهرست شده است هیجان انگیز باشد، احتمالاً آنقدر خوب است که واقعی باشد. اگرچه قیمت همیشه نشان‌دهنده کیفیت عطر نیست، اما اگر محصول برای برندی که ادعا می‌کند بسیار ارزان باشد، به احتمال زیاد قیمت واقعی آن نیست.

 

4. Wrapping را بررسی کنید

 

به طور معمول، عطرهای اصیل بسته بندی شده و در پوشش سلفون بسته بندی می شوند. سلفون دور جعبه معمولاً بدون نقص و محکم دور جعبه پیچیده می شود. اگر سلفون شل یا ضعیف بسته بندی شده باشد، این می تواند نشان دهنده یک عطر تقلبی باشد، به خصوص اگر در حدی باشد که بتوانید سلفون را آزادانه در اطراف جعبه حرکت دهید. اگر بسته بندی پلاستیکی روی جعبه عطر به شکل بدی مهر و موم شده است (چسب اضافی، درز ناهموار و غیره) پس مراقب باشید.

 

5. خطاهای جعبه را بخوانید

 

یک راه آسان برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن عطر ، خواندن بسته بندی آن است. کادر را با دقت بررسی کنید و کلمات با غلط املایی، اشتباهات گرامری یا طرح بندی عجیب و غریب اطلاعات را بررسی کنید. این نوع اشتباهات شاخص خوبی از یک عطر تقلبی هستند.

 

6. بسته بندی را بازرسی کنید

 

بسته بندی واقعی از یک مقوای باکیفیت ساخته شده است که برای محافظت از شیشه عطر در برابر هر گونه آسیب طراحی شده است. در قسمت داخلی جعبه باید ساختار خاصی پیدا کنید که شیشه عطر را در جای خود نگه دارد. شما همچنین می توانید به دنبال بارکد روی بسته بندی باشید. اگر اصلا بارکد وجود نداشته باشد، پس عطر تقلبی است.

 

چگونه می توانم بفهمم بارکد عطر من واقعی است؟

 

برای بررسی اینکه آیا بارکد روی عطر شما واقعی است، باید مطمئن شوید که در پایین ترین قسمت پشت جعبه قرار دارد. اگر جای دیگری باشد، مانند کناره های جعبه، ممکن است یک عطر تقلبی باشد.

 

7. اعداد را بررسی کنید

 

عطرهای معتبر روی بسته بندی دارای کنترل، دسته و شماره سریال خواهند بود. از این اعداد برای تایید مستقل اصالت عطر استفاده می شود. اگر شک دارید، با سازنده مشورت کنید تا ببینید آیا اعداد با شماره تولید آنها مطابقت دارد یا خیر.

 

8. کیفیت بطری

 

یکی دیگر از راه های خوب برای تشخیص عطر تقلبی، مشاهده کیفیت بطری عطر است، زیرا یک عطر طراح، بطری را به عنوان بخشی از تجربه عطر در نظر می گیرد. یک بطری عطر اصیل دارای ظروف صاف ساخته شده از مواد شیشه ای با کیفیت بالا و دارای درپوش های ضد ریزش است که کاملاً متقارن هستند (مگر اینکه طراحی دیگری داشته باشند). یک بطری عطر تقلبی معمولاً خشن یا ضعیف از مواد ارزان‌تر مانند پلاستیک ساخته می‌شود و ممکن است درپوش عطر ناهمواری داشته باشد.

 

9. رنگ عطر

 

یک برند طراح از رنگ زیادی در محصولات عطر خود استفاده نمی کند. اگر متوجه شدید که یک عطر واقعا تیره به نظر می رسد یا رنگ شیمیایی قابل توجهی برای مایع دارد، این می تواند نشانه ای از یک عطر تقلبی باشد. اگر مطمئن نیستید، آن را با عطری که در یک فروشگاه بزرگ پیدا می کنید مقایسه کنید.

 

10. پیچیدگی عطر

 

اگر تازه وارد در عطر هستید، تشخیص این مرحله ممکن است سخت تر باشد، اما رایحه یک عطر اصیل پیچیده و پیچیده است. اگر شما یک عطر شناس هستید و با یک عطر خاص آشنا هستید، بوییدن یک عطر می تواند راهی آسان برای تشخیص عطر تقلبی باشد.

 

 

11. به طول عمر توجه کنید

 

درست است که یک عطر تقلبی می تواند بسیار شبیه به عطر واقعی باشد، اما ماندگاری کم نشانه عطر تقلبی خواهد بود. ماندگاری به طول عمر عطر اشاره دارد، یعنی مدت زمانی که روی پوست و همچنین در بطری باقی می ماند. یک عطر واقعی ماندگاری بیشتری روی پوست دارد و تا 18 ماه ماندگاری دارد. یک عطر تقلبی پس از باز شدن فقط تا چند ماه در بطری باقی می ماند.

 

12. فهرست مواد تشکیل دهنده

 

عطرهای واقعی همان طور که قبلا ذکر شد، ساختار پیچیده ای دارند و رایحه های پیچیده ای دارند. این به دلیل ترکیباتی است که آنها استفاده می کنند، ترکیبی از رایحه های تولید شده از محصولات طبیعی و مصنوعی. یک عطر تقلبی معمولاً ارزان با محصولات کاملاً مصنوعی ساخته می شود. به همین دلیل است که یک عطر تقلبی پیچیدگی یک عطر واقعی را ندارد.

 

13. نت های بویایی را بشناسید

 

نت های رایحه راه بسیار خوبی برای دانستن نحوه تشخیص عطرهای تقلبی هستند زیرا تقلید از آنها سخت است. یک عطر واقعی از یک برند رده بالا دارای نت بالایی، میانی و پایه است که در طول روز خود را نشان می دهد. یک عطر تقلبی معمولا فقط نت بالایی دارد که ماندگاری چندانی ندارد. انجام تحقیقات از قبل برای دانستن اینکه چه نت های بویایی باید انتظار داشته باشید، برای کمک به شما در درک این موضوع مهم است.

 

با این حال، عطرهای معتبری وجود دارند که قرار است یک نت واحد داشته باشند، بنابراین فقط به این دلیل است که متوجه یک نت بالایی می‌شوید همیشه به این معنی نیست که آن را تقلبی بدانید. هنگام بررسی اصالت یک عطر، به بوی عجیب و غریب آن و اینکه آیا رایحه با توضیحات ذکر شده در وب سایت سازنده مطابقت دارد، توجه کنید.

 

14. آن را تست کنید

بسته بندی را بررسی کنید و ابتدا رایحه را تجزیه و تحلیل کنید. اگر هیچ نشانه ای از عطر تقلبی پیدا نکردید، می توانید عطر را روی پوست خود امتحان کنید. یک عطر تقلبی می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که فقط زمانی روی پوست خود اسپری می‌کنید که همه چیز را از مراحل قبل به طور کامل تجزیه و تحلیل کردید.

 

در طول روز عطر را بمالید و به رایحه آن توجه کنید. همانطور که قبلا گفته شد، باید متوجه شوید که نت‌های ابتدایی و نت‌های میانی و پایه در طول روز آشکار میشوند. یک عطر تقلبی اغلب فقط برای چند ساعت بوی بالا را حفظ می کند.